The German School in Nairobi is hiring and they are looking for:
Contents
Application deadline: 31th of May 2015
Start of work: as soon as possible
Human Resources & Finance Manager
Reporting directly to the Head of Administration, the school has created a new post for a Human Resources & Finance Manager, who will be responsible for all Human Resource and Financial Matters of the School, the Boardinghouse and the Cafeteria of the German School Nairobi.
Job profile in brief:
- Design HR policies and assist in the implementation of an HR function at the GSN
- Handle regular tasks pertaining to HR management
- Ensuring accurate accounting and reporting
- Reviewing the monthly payroll administration
- Preparing monthly and annual financial reports in conjunction with the GSN’s Auditors
- Assisting in the yearly budget preparation
- Reporting to the Head of Administration
- Interacting with members of the GSN administration and the Board
- Managerial responsibilities for about 10 staff members
Applicant´s requirement:
- A minimum of a Bachelors Degree in Finance, HR or Business Admin. or similar university degree
- Minimum of 3 years of proven experience in Human Resources (especially in developing HR policies)
- Broad range of experience in Finance and Accounting (CPA qualified would be an added advantage)
- Audit, Tax and Payroll experienced
- Knowledge and enforcement of employee rights, benefits and obligations(local employment law)
- Effective and excellent interpersonal communication skills
- Strong leadership and management skills
- Proficiency in written and spoken German
- Accuracy, integrity and highly motivated
Benefits offered:
- An interesting working environment
- Appropriate salary
- Two-year service contract and optional extension
Application procedure & Contact person
Your application accompanied by a brief Curriculum Vitae, current photograph, copies of school and training report cards /certificates and references of former employers should reach us not later than 31.05.2015 either by e-mail: karl.stigler@germanschool.co.ke or by regular mail to:
German School Nairobi
Attn: Administration Manager Karl Stigler
P.O. Box 978 – 00621 Nairobi, Kenya
eine Leiterin/einen Leiter der Verwaltung
Anforderungsprofil:
- abgeschlossene kaufmännische Ausbildung oder Studium
- mehrjährige Berufserfahrung in der Verwaltung, schwerpunktmäßig im Finanz- und/oder Personalwesen
- Führungserfahrung
- Beherrschung des Office-Pakets und Kenntnisse in der Bedienung von Verwaltungs-Software (hier: WinSchool)
- Team- und Kommunikationsfähigkeit
- Interkulturelle Kompetenz
- Kooperationsbereitschaft gegenüber Eltern, Schulleitung und Schulträger
- fließende Kenntnisse der englischen und deutschen Sprache in Wort und Schrift
- Erfahrungen im Bereich der Verwaltung von pädagogischen Einrichtungen ist wünschenswert, aber nicht Bedingung
Arbeitgeberleistungen:
- ein interessantes Arbeitsumfeld
- ein engagiertes und aufgeschlossenes Team in der Schule
- angemessenes Gehalt
- Erstattung der Übersiedlungskosten
- Drei-Jahres-Vertrag mit der Möglichkeit der Verlängerung
Tätigkeitsprofil:
- Kaufmännische Leitung der Verwaltung
- Personalwesen und -führung
- Finanzwesen (Haushaltsplanung, Rechnungskontrolle, Budgetverwaltung, Inventarisierung)
- Controlling und Monitoring der Arbeits- und Verwaltungsabläufe
- Dienstleister für alle Anfragen der Elternschaft
- Zusammenarbeit mit dem BVA
- Beschaffungswesen
- Gebäudemanagement
- Teilnahme an Vorstands- und Ausschusssitzungen, Elternbeirat und Gesamtkonferenzen
- Enge und vertrauensvolle Kooperation mit dem Schulleiter
Bewerbungsverfahren:
Bewerbungen senden Sie bitte mit kurzem Lebenslauf, aktuellem Lichtbild, Zeugniskopien, Tätigkeitsnachweisen bis spätestens 31.05.2015 per E-Mail an: karl.stigler@germanschool.co.ke
Ansprechpartner:
Ulrich Boddenberg (Schulleiter) – +254-733-445685 / +254-721- 2584417;
Karl Stigler (Verwaltungsleiter) – +254-727 853 858